امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

کلکسيون روش هاي مطالعه براي مبحث نظريه اعداد  در درس گسسته:

دوستان عزيز رياضي و فيزيک

اگر بودجه بندي اين مبحث را در کنکور 7 سال اخير بررسي کنيم متوجه مي شويم اين مبحث مهم ترين و البته جذاب ترين فصل کتاب رياضيات گسسته مي باشد .تعداد سوال هاي مطرح شده در هر سال متوسط 3 سوال مي باشد .

دامنه مطالب در اين مبحث بسيار زياد است و شايد آموختن جزء به جزء کليه نکات و همچنين حفظ کردن آنها علاوه بر وقت گير بودن ضرورتي نيز ندارد.

در ابتدا کلکسيوني از روش هاي مطالعه اين مبحث مطرح شده و سپس نظريات برخي از دانش آموزان برتر در اين موضوع ارائه مي شود:

1-   براي حل تست هاي که از قضيه بنيادي حساب که در قسمت اعداد اول مطرح مي شود از اثبات اين قضيه کمک بگيريد. نتايجي که از اين قضيه گرفته مي شود بسيار مهم است.

2-   در قسمت ب.م.م قضيه اي به نام بزو آورده شده است. اين قضيه بسيار بسيار مهم است. نکات آنرا به دقت مطالعه کنيد. بيشتر سوالات اين بخش از اين قضيه قابل حل مي باشد.

3-   به تعريف دو عدد نسبت به هم اول و نتايج آن دقت کنيد.

4-   در درون قضيه الگوريتم تقسيم نکته هاي زيادي وجود دارد از تمرين هاي کتاب براي آموزش کامل اين نکات استفاده کنيد.

5-   در عمليات جبري اعداد (جمع و تفريق) در مبناي غير از ده، برخي ابتدا عدد را در مبناي 10 تبديل مي کنند و سپس عمليات را انجام مي دهند. اين کار بسيار وقت گير و غير منطقي است. جمع و تفريق را در مبناي اصلي تمرين کنيد مي بينيد چقدر سريع تست حل مي شود. !

6-   مبحث مبنا در دانشگاه آزاد زياد مطرح مي شود.

7-   قسمت هاي مثل استقرا و خوش ترتيبي را بيشتر بايد مفهومي خواند ولي در مباحثي مثل الگوريتم تقسيم و هم نهشتي تست زياد حل کنيد.

8-   در پاسخ به سوالات هم نهشتي ابتدا دو طرف معادله را کاملا ساده کنيد.در اين صورت از خواص هم نهشتي بهتر استفاده مي کنيد.

9-   قضيه فرما يک حالت خاص قضيه اويلر مي باشد که کاربد فراواني دارد.

10-در حل تست هاي سياله خطي بهتر است يک جواب خاص معادله را پيدا کنيد و بقيه جواب ها را با ضريبي از جواب اول بدست آوريد.

پيشنهادات رتبه هاي برتر کنکور :

اصغر خرم-هفت کنکور

اين مبحث در ميان تمام مباحث درسي رشته رياضي از مباحث سخت است. ولي با يکي دوبار خواندن و بررسي سوال هاي کنکور مي توان فهميد که اين تست ها زياد هم سخت نيستند.

عرفان قادري

در اين مبحث دانش آموز فقط بايد زياد تست کار کرده باشدو از مثال زدن و عدد گزاري در سوال ها استفاده کند.

دانش آموزان عزيز اگر شما هم روش مطالعه خاصي براي اين مبحث داريد حتما بنويسيد تا ديگران نيز آنرا بررسي کنند شايد روش شما براي آنها نيز مفيد باشد.

در آزمون 10 آذر بخشي از اين مبحث آزمون گرفته مي شود. مي توانيد در بعد از آزمون بررسي کنيد از کدام يک از روش ها براي حل تست ها استفاده کرده ايد و براي شما مفيد بوده است.





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 640
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 8102
بازدید ماه : 14748
بازدید کل : 190860
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1